Wednesday 15 July 2015

Scoliosis : Scoliosis SpineCor Braces vs Premium Beautiful Corset


Menurut Scoliosis Persatuan Penyelidikan scoliosis idiopathic telah ditakrifkan sebagai satu sisi (sisi ke sisi) kelengkungan tulang belakang yang lebih besar daripada 10 darjah seperti yang diukur menggunakan kaedah Cobb pada kedudukan x-ray. Lengkung berkembang disebabkan oleh kecacatan 3 dimensi tulang belakang yang menyebabkan perubahan dari kiri ke kanan, depan ke belakang dan putaran. Ini melibatkan perubahan postur dan ketidakseimbangan pertumbuhan.

Sebagai ibu bapa jika anda ingin tahu jika anak anda mungkin mempunyai scoliosis menilai mereka untuk perkara berikut:

• Ketinggian bahu yang berbeza.
• Satu bahagian bahu adalah lebih menonjol daripada yang lain
• Ketua tidak berpusat langsung di atas pelvis
• Rupa yang dibangkitkan, pinggul menonjol
• Tulang rusuk muncul dengan ketinggian yang berbeza
• Pinggang yang tidak rata
• Membongkok seluruh tubuh kepada satu bahagian sahaja.

Terdapat pelbagai alternatif rawatan sekarang di Malaysia mahupun luar negara untuk pesakit scoliosis ini ataranya melalui rawatan pembedahan atau rawatan lain memakai SPINECOR BRACES. Tetapi untuk rawatan pembedahan ini agak mengambil kira dari segi risiko,kos dan kesan sampingan kerana lebih bahaya kepada mereka yang lebih berusia. Jadi untuk alternatif rawatan doktor lebih sarankan untuk pesakit mengunakan SPINECOR BRACES kepada semua pesakit Scoliosis kerana dengan pemakaian braces ini lebih mudah kepada semua lapisan umur pesakit. 

Ye,SPINECOR BRACES ini diperbuat daripada plastik lembut bagi mengelakkan tulang daripada terus membengkok untuk masa akan datang. Untuk jangka masa pemakaian braces ini, bergantung kepada tahap Scoliosis pesakit terbabit. Dalam sehari SPINECOR BRACES harus dipakai sekurang-kurangnya 20 jam satu hari untuk jangka masa yang belum pasti. 

Sekiranya sakit slipped disc, boleh ikuti kisah pesakit dan pengguna Premium Beautiful di sini.




















Tetapi kebanyakkan yang mengunakan SpineCor Braces ini kurang selesa kerana membataskan pergerakan harian yang lebih memberi pergerakan seperti robot dan memerlukan pemakaian sehingga 20 jam sehari. Selain daripada itu kos untuk satu SpineCor Braces ini menelan belanja yang agak besar juga mungkin tidak beban kepada keluarga yang berada tetapi bagi golongan sederhana harus berfikir beribu kali. 

Dalam membuat entri mengenai Scoliosis ini, terjumpa satu lagi alternatif yang tidak kurang juga hebatnya untuk pesakit Scoliosis ini. Pemakaian Premium Beautiful Corset. Corset??? Hanya dengan pemakaian korset mampu membantu pesakit Scoliosis. Terbaca beberapa testimoni pesakit Scoliosis yang telah menggunakan Premium Beautiful sebagai alternatif rawatan. 

TESTIMONI 1


Beliau adalah seorang anak gadis yang berumur 21 tahun, beliau mengetahui tentang masalah ini ketika beliau pergi menjalani ujian kesihatan untuk kemasukan ke IPTA. Beliau telah dirujuk ke hospital pakar tentang masalah tulang belakang beliau yang bengkok.. namun oleh kerana doktor mengatakan ianya tidak serius, beliau mengabaikan perjumpaan seterusnya bersama doktor beliau.. kini tulang belakangnya semakin bengkok dan kadang-kadang beliau mengalami sakit pinggang.. 


Beliau telah berjumpa dengan pakar dari hospital swasta dan doktor pakar menyarankan agar beliau memakai Spine cor Brace bagi membantu mengurangkan rasa sakit dan membetulkan kembali masalah tulang belakang beliau yang bengkok dengan harga RM7,000. Jumlah itu sebenarnya tidak menjadi masalah bagi beliau untuk membelinya kerana keluarga beliau lebih dari mampu untuk membelinya.... namun masalah timbul apabila beliau adakalanya tidak sempat untuk mengenakan Spinecor Brace nya.. akhirnya SihatAnggun menyarankan beliau agar memakai sahaja Premium beautiful untuk memudahkan beliau.. dan beliau sungguh terkejut dengan keajaiban yang berlaku kerana rasa sakit pinggangnya mula beransur hilang. Dan katanya ianya lebih selesa dan membantu dia membetulakn kembali postur badannya baik ketika tunduk atau pun sedang duduk.  



TESTIMONI 2
Berusia 12 tahun
Di usia seawal 12 tahun telah mengalami Scoliosis. Terpaksa ulang-alik dari Johor Bahru ke Hospital Universiti untuk mendapatkan rawatan. Simptom awal apabila mengalami badan mula senget dan sakit pinggang. Semakin hari,usia makin meningkat menyebabkan tulang makin rapuh, cepat penat, badan kurang cantik dan confident level langsung hilang. Ketika usia 12tahun, doktor memberi alternatif untuk memakai simen bagi membetulkan tulang yang bengkok itu. Masa berlalu macam itu sahaja sama seperti tak sayangkan diri. 

Pada Mei 2011, memilih untuk memakai Premium Beautiful dan sangat berpuas hati dengan kesan yang diberikan sebab sebelum ni tak pernah pakai baju saiz S tapi sekarang boleh mangayakan baju saiz S.
===Postur badan semakin baik
===Berat badan menurun
===MENGEMBALIKAN KEYAKINAN DIRI!!!!
Ogos 2012
TESTIMONI 3



Mengalami Scoliosis apabila tulan belakang berpusing daripada keadaan asal. Selepas mendengar mengenai Premium Beautiful mampu membantu masalah Scoliosis, terus dapatkan ejen Premium Beautiful. Selepas memakai selama sebulan, even 3 hari pun sudah boleh tidur dengan baik sehingga sekarang tiada lagi masalah sakit belakang. Lagi happy bila buat kerja rumah tak sakit belakang dah. Badan pun makin firm dan suami pun happy. 


Ramai yang telah memilih Premium Beautiful sebagai rawatan Scoliosis yang lebih sihat tapi tidak sakit. MORE  HEALTH BUT NO PAIN!!!Premium Beautiful telah mendapat pengiktirafan dari PERSATUAN PAKAR TULANG BELAKANG dari AMERIKA, CANADA dan CUEBEC.

Tapi ini semua hanya ikhtiar kita dalam mengubati sesuati penyakit atau masalah. Setiap penyakit atau masalah ada penawar dan penyelesaiannya. Sekiranya mahu mendapatkan Premium Beautiful, boleh hubungi Bella segera sementara promosi sekarang masih ada. 

Bella Saiful
010-9169325 / bellasaiful24@gmail.com

No comments:

Post a Comment